Pengaruh Word of Mouth, Healthy Lifestyle, dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Merek Polygon di Kabupaten Kebumen

  • Agung Triyono Universitas Putra Bangsa
  • Dewi Noor Susanti Universitas Putra Bangsa
Keywords: Word of Mouth, Healthy Lifestyle, Brand Image, Purchasing Decisions

Abstract

This study aims to examine and analyze the influence of word of mouth, helathy lifestyle and Brand Image on purchasing decisions. This research was conducted in the community of Kebumen Regency. Data collection was carried out by distributing questionnaires to 100 respondents who use the Polygon bicycle brand, Kebumen Regency. The technique of collecting data by distributing questionnaires. The analysis used is the validity test, reliability test, classic assumption test, multiple linear regression analysis test and the coefficient of determination. The analysis technique used is using the analysis program SPSS Version 25 for Windows. The results obtained in this study indicate that the variables word of mouth, healthy lifestyle and Brand Image have a significant effect on purchasing decisions. The word of mouth variable has a significant effect on purchasing decisions, the helathy lifestyle variable has a positive and significant effect on purchasing decisions, while the Brand Image variable has a insignificant effect on purchasing decisions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aprianto, R. (2016). Pengaruh Brand Image Dan Word Of Mouth Communication Terhadap Keputusan Pembelian Kompor Gas Rinnai Pada Konsumen Kelurahan Cereme Taba Kota Lubuk Linggau. Skripsi. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Musi Rawas.

Arikunto, S. (2002). Metodologi Penelitian. Jakarta: Pt. Rineka Cipta.

Asih, F. (2018). Pengaruh Variasi Produk, Iklan Tv Dan Healthy Lifestyle Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Minuman Studi Pada Konsumen Buavita Di Kabupaten Kebumen Sari Buah Merek “Buavita”. Skripsi. STIE Putra Bangsa Kebumen.

Babin, B. J. 2005. Modelling Consumer Satisfaction and word of mouth: Restaurant Patronage in Korea. The Journal of Service Marketing, 19(3). 133-139.

Elisa, L. (2016). Pengaruh Gaya Hidup Sehat, Citra Merek , dan Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Minuman Isotonik Pocari Sweat (Studi pada Masyarakat Kecamatan Buayan). Skripsi. STIE Putra Bangsa Kebumen.

Fitriana. (2011). Analisis Pengaruh Promosi Word of Mouth Terhadap Brand Image Dan Proses Keputusan Kunjungan Kebun Raya Bogor. Skripsi. IPB.

Ghozali, I. (2005). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Spss. Semarang: Badan Penerbit Undip.

Hasan, A. (2010). Marketing Dari Mulut Ke Mulu. Yogyakarta.

Istantia, S., Kumadji, S., & Hidayat, K. (2016). Pengaruh Green Marketing Terhadap Citra Merek Dan Keputusan Pembelian (Survei pada Pengguna Produk Ramah Lingkungan Lampu Philips LED di Perum Kepanjen Permai 1, RW 4, Desa Talangagung, Kec. Kepanjen, Malang, Jawa Timur). Jurnal Administrasi Bisnis, 32(1), 174-182.

Kotler, P, & Armstrong, G. (2008). Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi Kedua Belas. Jakarta: Penerbit Erlangga.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing Management, 14th, Person Education.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2014). Buku Prinsip Prinsip Pemasaran by Philip Kotler Gary Armstrong. Edisi 12 Jilid I & 2. Edisi Ke 13. Jakarta: Erlangga.

Mowen, J. C., & Minor, M. (2001). Akuntansi Manajemen. Jilid 1 Edisi Kelima. Jakarta: Penerbit Erlangga

Oktavianingsih, I., & Setyawati, H. A. (2020). Pengaruh Kelompok Acuan, Gaya Hidup dan Citra Merek terhadap Keputusan Pembelian Helm Merek INK. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi (JIMMBA), 2(4), 619-630.

Schiffman, L. G., & Kanuk, L.L. (2010). Consumer Behaviour (10th Ed). New Jersey, Pearson Prentice Hall.

Sernovitz, A. (2012). Word of Mouth Marketing: How Smart Companies Get People Talking, New York: Kaplan Inc.

Setiadi, N. J. (2010). Perilaku Konsumen. Cetakan 4. Edisi Revisi. Jakarta: Kencana.

Solomon, M. R. (2007). Consumer Behaviour: Buying, Having, And Being, Six Edition. New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Srikandi. (2013). Faktor Yang Membentuk Komunikasi Word Of Mouth Dan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Studi Pada Konsumen Ketan Legenda. Skripsi. Universitas Brawijaya Malang.

Sudaryono. (2016). Manajemen Pemasaran Teori dan Implementasi. Yogyakarta: Andi.

Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Suryani, T. (2008). Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Sutisna. (2010). Perilaku Konsumen Dan Komunikasi Pemasaran. Bandung: Pt Remaja Rosdakarya.

Sutisna. (2012). Perilaku Konsumen Dan Komunikasi Pemasaran. Edisi Kedua. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Tjiptono, F. (2011). Strategi Pemasaran edisi 2, cetakan kelima. Yogyakarta: Andi.

Yosevina, C. (2008). Word of Mouth Bukan Sekedar Ngerumpi. Jurnal PMPM, 11(4), 5-13.

Published
2021-08-09
How to Cite
Triyono, A., & Susanti, D. (2021). Pengaruh Word of Mouth, Healthy Lifestyle, dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Merek Polygon di Kabupaten Kebumen. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi (JIMMBA), 3(3), 484-494. https://doi.org/10.32639/jimmba.v3i3.866